top of page
חיפוש
  • תמונת הסופר/תשירלי גרייפנר

6 דברים שכל משפחה צריכה לעשות בשביל לשרוד את הבידוד

עודכן: 13 באפר׳ 2020

משפחות רבות מוצאות את עצמן סגורות בבית, עם הילדים. לפעמים בשעות הראשונות, הבילוי בבית יכול להיות נחמד. אבל בסוף היום הראשון רובנו כבר מעדיפים את הקורונה.




להיות בבית עם בן או בת הזוג והילדים לכל כך הרבה זמן, באותו החלל, בלי הפסקה ומבלי לדעת לכמה זמן, זה... בלשון המעטה, יכול להיות מאתגר. תוסיפו לזה את החששות ממגפת הקורונה, הדאגה לבריאותנו ובריאות הקרובים לנו, הדאגה הכלכלית וחוסר הוודאות שהיא מביאה איתה, ותקבלו מתכון מעולה למשפחה בסיר לחץ עם תוספת ריבים, דרמה וצעקות.


כל אחד מתמודד עם המצב האחרת. חוסר הסבלנות, העצבנות והכעס שנאגר הן תחושות טבעיות ומובנות. אבל כשהעצבים יוצאים, הם בדרך כלל יוצאים דווקא על אלה שהכי צריכים אותנו – הילדים שלנו, שגם הם בעצמם מתמודדים עם מצב לא פשוט ולא מוכר.


לכן, בשביל שנוכל לעבור את התקופה הזו בשלום, ולצאת ממנה משפחה קרובה יותר ומגובשת יותר, הנה כמה דרכים איך להתמודד עם העצבים, הלחץ, חוסר הסבלנות והתחושה שדי, אי אפשר יותר:


1. זכרו לראות את הדברים גם מהצד של הילד. הילדים שלנו לא אשמים במצב הזה. ביום אחד השגרה שלהם שונתה. אין גן ואין בית ספר. וגם אין ג'ימבורי או גינה או טיולים בקניון (דברים שהם רגילים לעשות כשאין גן או בית ספר). הם בבית ורק בבית. ובבית, בעקבות המצב, יש הורים לחוצים, מודאגים, קצת חסרי סבלנות, שצמודים לעדכוני החדשות. הילדים, שלא באמת מבינים לעומק מה קורה פה, רוצים לשחק, להוציא אנרגיה, להיות ילדים, והם צריכים אותנו שם מכילים וקשובים לצרכים שלהם. הם צריכים אותנו עם לא מעט סבלנות כלפיהם.


2. לפרוק את הכעס, חוסר הסבלנות והעצבים, אבל לא על הילדים או על בן\בת הזוג. כשאנחנו מגיעים למצב כזה, תכנסו לשירותים או לאמבטיה, תסגרו את הדלת ותנשמו רגע, תקפצו, תשחררו אנרגיה, תבכו אם מרגיש שבא לכם לבכות, ואז תחזרו בחזרה לילדים כשאתם רגועים יותר. אל תתנו לכעס להיאגר. חשוב לפרוק אותו, כדי שלא יצא על הילדים ושאר בני הבית. אם יש אפשרות, תורידו את הזבל, צאו לטייל עם הכלב, או היכנסו לאוטו, שימו מוזיקה חזקה ותצעקו עם עצמכם כדי לפרוק את העצבים, התסכול או הכעס שנאגרים.


3. אם שניכם בבית עם הילדים, תקבעו לכל אחד מכם זמן מנוחה של שעה, בחדר נפרד, בשעה קבועה. תנוחו, תראו טלוויזיה, תקראו, תנקו את הראש. זה יאפשר מרחב נשימה ומילוי מצברים.


4. תקבעו לכם זמן בו כולם יושבים ביחד ומספרים איך הם מרגישים לגבי המצב, השהייה בבית, הווירוס, לגבי כך שאין גן/בית ספר וכו'. זה יקנה לכם זמן איכות ביחד וכשמשתפים רגשות, נוצרת תחושה של הקלה, שחרור וקירבה בין בני המשפחה.


5. להכין טבלת סדר יום (בדומה לסדר היום בגן \ בבית הספר), עדיף בשיתוף פעולה עם הילדים, בה מפורט מתי יש זמן משחק, מתי אוכלים ארוחת בוקר, מתי עוזרים במטלות הבית, מתי זמן לטלוויזיה (זמן טלוויזיה מוגבל יכול לתת להורים חצי שעה של מנוחה ורגיעה). כמובן שהטבלה יכולה להיות גמישה לפי רצון ההורים או הילד.


6. כדאי ורצוי לשלב לילד משחקים שמתאימים למצב הרוח בזמן נתון. אם הילד רוצה לפרוק אנרגיה, אז משחקים כמו מחבואים, תופסת, או ריקודים יכולים לתת מענה. משחקי יצירה, כמו ציור, פאזל, לגו, מתאימים לזמנים רגועים יותר. כדאי לשלב גם משחקים משפחתיים, כמו פנטומימה, חפש את המטמון (בבית), או משחקי קלפים, שיגבירו את הגיבוש המשפחתי.

תזכרו שזו אכן תקופה קשה ומאתגרת, אבל היא זמנית. מה שהילדים יזכרו מהתקופה הזאת זה איך הם הרגישו ואיזו תחושה ואווירה הייתה בבית. צרו אווירה מכילה ומקרבת ומלאה בסבלנות.

88 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page